Περίληψη
Η εκπαίδευση των ενηλίκων γυναικών αποτελεί ανάγκη τόσο για την αυτοπραγμάτωση της γυναίκας όσο και για την ενίσχυση των κοινωνικών δομών. Οι γυναίκες σήμερα, άσχετα από την ηλικία τους, δεν διστάζουν να εκπαιδευτούν για να αποκτήσουν προσόντα, να βοηθήσουν οικονομικά την οικογένεια και να καταξιωθούν τόσο προσωπικά όσο και στον εργασιακό τους χώρο. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση του τρόπου που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες την εκπαίδευσή τους σε μια πιο ώριμη φάση της ζωής τους, σε σχέση με τον εαυτό τους, την οικογένεια, το επαγγελματικό και το κοινωνικό τους περιβάλλον. Κατά την διεξαγωγή της έρευνας επιλέχθηκε το μοντέλο της ποιοτικής προσέγγισης και η δομημένη συνέντευξη. Η έρευνα διεξήχθη τον Φεβρουάριο του 2015 και το δείγμα αποτέλεσαν 10 εθελόντριες εκπαιδευόμενες ενήλικες γυναίκες από τον Ν. Δράμας ηλικίας 36-53 ετών, που εκπαιδευόταν σε δομές εκπαίδευσης ενηλίκων. Διαπιστώνεται ότι η θέση της γυναίκας στην σύγχρονη κοινωνία συνδέεται με τις εκπαιδευτικές της επιλογές. Μέσα από την εκπαίδευση στην ενήλικη ζωή της προσπαθεί να επαναπροσδιορίσει την θέση της στην οικογένεια, την εργασία, στην κοινωνία, καθώς αυξάνει τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τα προσόντα της. Παράλληλα, εισπράττει προσωπική ικανοποίηση, καταξίωση, κύρος και σεβασμό, αν και πρέπει να συμφιλιώσει τις οικογενειακές υποχρεώσεις με την συμμετοχή της σε εκπαιδευτικά προγράμματα, καταβάλλοντας έναν αξιοπρεπή αγώνα για να πετύχει ως μητέρα, σύζυγος, εκπαιδευόμενη και εργαζόμενη.
Πλήρες κείμενο: Όταν οι ενήλικες γυναίκες εκπαιδεύονται.369.28 KB