Περίληψη
Οι κοινωνικοοικονομικές, πολιτικές και πολιτισμικές αλλαγές που σημειώθηκαν σε μια περίοδο μεγάλης κρίσης και όξυνσης κοινωνικών φαινομένων, επηρέασαν τους χώρους της Εκπαίδευσης. Η ανάγκη προσαρμογής στη νέα πραγματικότητα μυεί τον εκπαιδευτικό σε ένα αναπλαισιωμένο, σύγχρονο και απαιτητικό περιβάλλον εργασίας όπου η τεχνολογία και η πολυπολιτισμικότητα καθιστούν το ρόλο του στη σχολική και κοινωνική Εκπαίδευση καθοριστικό. Ο σύγχρονος εκπαιδευτικός ενεργοποιείται με σκοπό την αποτελεσματική διδασκαλία. Ο στοχασμός είναι το μέσο της αναγνώρισης των αξιών, των γνώσεων και των αντιλήψεων του. Το νέο προφίλ του εκπαιδευτικού μεταβάλλεται από μεταδότη της γνώσης σε καθοδηγητή και διευκολυντή της μαθησιακής διαδικασίας. Ο ρόλος του κατακτά την στοχαστικοκριτική σκέψη με σκοπό την αποτελεσματική μάθηση. Ο στοχαστικοκριτικός εκπαιδευτικός, αναστοχάζεται και κατανοεί την Παιδαγωγική διαδικασία με σκεπτικισμό. Ως αποτέλεσμα, η στοχαστικοκριτική διδασκαλία ενισχύει και προωθεί την επαγγελματική εξέλιξη του εκπαιδευτικού, καθώς ο ίδιος αναγνωρίζει και κατανοεί τις διάφορες μορφές αποτελεσματικής διδασκαλίας τις οποίες μπορεί να πραγματοποιήσει με επιτυχία στην τάξη, ως αποτέλεσμα του στοχασμού του. Η παρούσα ανασκόπηση μέσω της βιβλιογραφίας, έχει στόχο να αναδείξει τα χαρακτηριστικά του στοχαστικοκριτικού εκπαιδευτικού και τη συμβολή του στην αποτελεσματική μάθηση.