Περίληψη
Η διεθνής βιβλιογραφία υποστηρίζει ότι η πορεία ενός φοιτητή στο μάθημα της στατιστικής επηρεάζεται από τις εμπειρίες τους με το μάθημα των μαθηματικών. Έτσι, σκοπός της παρούσας εργασίας είναι ο σχεδιασμός μιας καινοτόμου διδακτικής παρέμβασης για φοιτητές που παρακολουθούν ένα μάθημα Στατιστικής, η οποία επιδιώκει τη μείωση του άγχους που έχουν οι φοιτητές απέναντι σε βασικές μαθηματικές έννοιες, έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί η πιθανή προκατάληψη που έχουν για το μάθημα και να κατανοήσουν τελικά οι φοιτητές βασικές στατιστικές έννοιες. Η διδακτική παρέμβαση βασίζεται στην υλοποίηση φροντιστηριακών μαθηματικών μαθημάτων με καινοτόμες δραστηριότητες και στο σχεδιασμό υποστηρικτικού υλικού για μαθηματικές έννοιες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η διδακτική παρέμβαση οδήγησε τους φοιτητές στην κατανόηση βασικών μαθηματικών εννοιών με μόνη δυσκολία στην έννοια των πιθανοτήτων. Συμπερασματικά, η δημιουργία θετικών εμπειριών με τα μαθηματικά βοήθησε στη μείωση του άγχους των φοιτητών για την εκμάθηση στατιστικών εννοιών και στη μείωση της προκατάληψης που είχαν για αυτό, η οποία λειτουργούσε ως αυτοεκπληρούμενη προφητεία.
Πλήρες Κείμενο: Καινοτόμα διδακτική παρέμβαση για τη μείωση του άγχους για τη Στατιστική431 ΚB