4η βιομηχανική επανάσταση: Μετασχηματισμοί, αλλαγές και προκλήσεις στην εκπαιδευτική πολιτική

Περίληψη

Στην εποχή μας βιώνουμε μια τεχνολογική πρόοδο που αποτελεί ορόσημο και έχει επικρατήσει να αποκαλείται ως η «4η Βιομηχανική Επανάσταση». Η τεράστια ανάπτυξη των νέων Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνιών σχηματίζουν ένα νέο χάρτη προσόντων και αυτομάτως απαιτούν αλλαγές στην εκπαίδευση η οποία θα πρέπει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. To παρόν άρθρο εξετάζει τους μετασχηματισμούς και τις προκλήσεις που αναδύονται στο πεδίο της εκπαιδευτικής πολιτικής στην εποχή της «4ης βιομηχανικής επανάστασης», μελετώντας τις αλλαγές που επέρχονται στα προσόντα και τις δεξιότητες που προτάσσει η αγορά εργασίας αλλά και τις βασικές μεταβολές στο πεδίο της απασχόλησης και των εργασιακών σχέσεων. Ακρογωνιαίος λίθος σε όλη αυτή την μετάβαση είναι οι εκπαιδευτικοί ο οποίοι αντιμετωπίζουν πολλαπλές προκλήσεις που απαιτούν πολλαπλές δράσεις, τόσο από την εκπαιδευτική ηγεσία όσο και από τους ίδιους που θα πρέπει να προετοιμάσουν τους εαυτούς τους αλλά και τους μαθητές τους για το μέλλον. Σε όλα αυτά προστίθεται και η πανδημική κρίση που δημιούργησε νέες προκλήσεις που εξετάζονται επίσης. Το παρόν άρθρο επιχειρεί τέλος να εστιάσει στην χώρα μας εξετάζοντας τις εξελίξεις που συντελούνται στον Ελλαδικό χώρο σχετικά με το θέμα και παράλληλα παρουσιάζει κάποιες έρευνες για τις απόψεις των εκπαιδευτικών πάνω στις νέες προκλήσεις. Η 4η βιομηχανική επανάσταση τελικά είναι ευκαιρία ή απειλή για το μέλλον;

Πλήρες Κείμενο: pdf4η βιομηχανική επανάσταση: Μετασχηματισμοί, αλλαγές και προκλήσεις στην εκπαιδευτική πολιτική 583 KB