Αποδόμηση της «φυλακής των φύλων» μέσω διδακτικής παρέμβασης στη Βυζαντινή Ιστορία

Περίληψη

Σε κάθε ιστορική περίοδο, η έννοια του ρόλου των δύο φύλων γίνεται διαφορετικά αντιληπτή από την κοινωνία και το κράτος, με αποτέλεσμα την άνιση μεταχείριση μεταξύ τους. Αν και χρειάστηκαν μακροχρόνιοι αγώνες προκειμένου η γυναίκα να κατακτήσει τη σημερινή της θέση, στα σύγχρονα σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας γίνεται ελάχιστη μνεία στα συναφή γεγονότα και απουσιάζει η αναλυτική παρουσίαση εμβληματικών γυναικείων μορφών, που σημάδεψαν την Ιστορία. Στο παρόν άρθρο παρουσιάζεται μια εκπαιδευτική δράση που υλοποιήθηκε στη Β΄ Λυκείου περιαστικού σχολείου της Πάτρας, κατά το σχολικό έτος 2018 -2019, στο πλαίσιο των δημιουργικών εργασιών. Μέσω της συγκεκριμένης πρότασης και με οχήματα τα σχολικά εγχειρίδια, τη Λογοτεχνία και την Ιστορία δόθηκε η ευκαιρία στους συμμετέχοντες μαθητές να εξερευνήσουν τη «φυλακή των φύλων» και να καταλήξουν στην επανεξέταση των προσωπικών τους στερεοτύπων, αίροντας τις ατομικές τους παρανοήσεις. Τέλος, έγινε από μέρους τους κατανοητό ότι οι συνειδητοποιημένοι και ενήμεροι πολίτες έχουν τη δύναμη να διαμορφώνουν το περιβάλλον τους και να δημιουργούν καλύτερες προοπτικές για την κοινωνία.

Πλήρες Κείμενο: pdfΑποδόμηση της «φυλακής των φύλων» μέσω διδακτικής παρέμβασης στη Βυζαντινή Ιστορία 681 KB