Περίληψη
Η εκπαιδευτική πραγματικότητα τείνει να μετασχηματίζεται ψηφιακά τα τελευταία χρόνια λόγω της διαρκούς τεχνολογικής ανάπτυξης. Η διαδικτυακή διδασκαλία και η διά ζώσης, συνδυαστικά, με την ψηφιακή συσκευή αφής (διαδραστικός πίνακας) απαιτούν συνεχή αναζήτηση, σχεδιασμό, δυνητική και πιλοτική εφαρμογή νέων διδακτικών τρόπων που ενδυναμώνουν και προάγουν τη μαθησιακή διαδικασία. Το παρόν άρθρο πραγματεύεται την αξιοποίηση ενός καινοτόμου παιδαγωγικού εργαλείου στη διδασκαλία της δεύτερης/ ξένης γλώσσας (Γ2/ΞΓ), τα ψηφιακά εκπαιδευτικά δωμάτια απόδρασης (ΨΕΔΑ) (Digital Educational Escape Rooms-DEERs). Ωστόσο, η αμιγώς ψηφιοποιημένη τους μορφή και εφαρμογή στη Γ2/ΞΓ βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο στη διεθνή βιβλιογραφία και συνακόλουθα ελλιπές θεωρητικό υπόβαθρο. Στο παρόν πλαίσιο, επιχειρείται η θεωρητική ανάδειξη και τεκμηρίωση των ΨΕΔΑ με γνώμονα την υφιστάμενη βιβλιογραφία. Υπό το πρίσμα αυτό, χαρτογραφείται η εκπαιδευτική συνεισφορά τους στη Γ2/ΞΓ με εστίαση στους ενήλικες ετερόγλωσσους μαθητές βάσει κατάλληλων διδακτικών πρακτικών στη γλωσσική εκμάθηση. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται διαδικτυακές πηγές και ηλεκτρονικά εργαλεία για τον σχεδιασμό ΨΕΔΑ σε ηλεκτρονικό περιβάλλον, συνδυαστικά, με παραδείγματα πρωτογενούς υλικού ΨΕΔΑ των συγγραφέων τους παρόντος άρθρου.
Πλήρες Κείμενο: Απόδραση από την (ψηφιακή) τάξη: Τα ψηφιακά εκπαιδευτικά δωμάτια απόδρασης στη διδασκαλία της δεύτερης/ξένης γλώσσας σε ενήλικες 887 KB