Αποτίμηση της επιμόρφωσης και υποστήριξης των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην εφαρμογή της εξ αποστάσεως σχολικής εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας (COVID-19), την περίοδο 2020-2021

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την εξ αποστάσεως διδασκαλία την περίοδο της πανδημίας και τις επιμορφωτικές δράσεις του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Για το σκοπό αυτό, επιλέχθηκε ποσοτική έρευνα, που διεξήχθη από 18/02/2022 έως 03/03/2022. Η συλλογή των δεδομένων έγινε μέσω ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου. Στην έρευνα συμμετείχαν 920 εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, στην πλειοψηφία τους γυναίκες (67,8%), ηλικίας άνω των 40 ετών (83,5%), μόνιμοι (80,9%), με 6-25 έτη προϋπηρεσίας στη δημόσια εκπαίδευση (61,4%), που κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά υπηρετούσαν σε γυμνάσια και γενικά λύκεια (75%). Η έρευνα έδειξε ότι οι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι σε μικρό βαθμό ικανοποιημένοι από την υποστήριξη των θεσμικά κατοχυρωμένων φορέων και σε πολύ μικρό βαθμό από τη λειτουργία τους σε συγκεκριμένα θέματα για την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά την περίοδο της πανδημίας. Οι περισσότεροι πριν την πανδημία, δεν χρησιμοποιούσαν τις πλατφόρμες e-class και e-me, αλλά αναγνωρίζουν τη σημασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Μέτριος ήταν ο βαθμός ικανοποίησης από τις επιμορφωτικές δράσεις και μέτριος προς μικρός από τα επιμορφωτικά προγράμματα. Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα επιμορφωτικά προγράμματα επηρεάστηκε σε μέτριο βαθμό από διάφορες αιτίες. Οι γυναίκες εκπαιδευτικοί αναγνώρισαν σε μεγαλύτερο βαθμό τη σημασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί με διδακτορικό, εμφάνισαν μεγαλύτερο βαθμό ικανοποίησης από την υποστήριξη των φορέων και από επιμορφωτικές δράσεις. Αναπληρωτές, νεότεροι εκπαιδευτικοί έως 40 ετών, με έως 5 έτη συνολικής προϋπηρεσίας εξέφρασαν μεγαλύτερο βαθμό ικανοποίησης από τους φορείς και τα επιμορφωτικά προγράμματα. Μεγαλύτερη ικανοποίηση από τις επιμορφωτικές δράσεις παρουσίασαν οι εκπαιδευτικοί με 1-15 έτη υπηρεσίας.

Πλήρες Κείμενο: pdfΑποτίμηση της επιμόρφωσης και υποστήριξης των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην εφαρμογή της εξ αποστάσεως σχολικής εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας (COVID-19), την περίοδο 2020-2021 511 KB