Περίληψη
Στη σύγχρονη εποχή οι ενήλικες εργαζόμενοι θα κληθούν πολλές φορές στην καριέρα τους να επιμορφωθούν και να επικαιροποιήσουν τις γνώσεις και δεξιότητες τους. Επομένως υπάρχει μεγάλη ανάγκη για ποιοτική και καθολική επιμόρφωση. Το διαδίκτυο και οι νέες τεχνολογίες μπορούν να συμβάλουν στην κάλυψη αυτών των εκπαιδευτικών αναγκών με επιτυχία. Στις μέρες μας διενεργούνται πάρα πολλά εξ αποστάσεως προγράμματα με διάφορες μορφές. Η αξιολόγηση των επιμορφωτικών προγραμμάτων μπορεί να οδηγήσει προς την ποιοτική τους αναβάθμιση και τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας τους. Στην παρούσα έρευνα γίνεται μία αποτίμηση του εκπαιδευτικού προγράμματος «Μαθαίνοντας και Διδάσκοντας τη γλώσσα προγραμματισμού Python, Μέσα κι Έξω από το Σχολείο» (PY4HS). Ο φορέας υλοποίησης του προγράμματος αυτού είναι το πανεπιστήμιο Κρήτης. Απευθύνεται πρωτίστως σε καθηγητές Πληροφορικής που διδάσκουν στην Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και υποστηρίζεται μέσω του προγράμματος CS4HS (Computer Science for High School) της Google. Στην έρευνα ακολουθήθηκε τόσο η ποσοτική όσο και η ποιοτική προσέγγιση. Στο ποσοτικό κομμάτι της έρευνας συμμετείχαν ογδόντα εκπαιδευόμενοι (Ν=80). Ενώ για τη συγκέντρωση ποιοτικών δεδομένων ελήφθησαν πέντε συνολικά συνεντεύξεις, από τρεις εκπαιδευτές και δύο επιμορφούμενους. Τα αποτελέσματα της μελέτης αποτυπώνουν πολύ θετικές απόψεις από την πλειοψηφία των συμμετεχόντων στην έρευνα. Οι βασικές αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων ακολουθήθηκαν από τους σχεδιαστές και εισηγητές των μαθημάτων με αποτέλεσμα να καλυφθούν οι στόχοι του προγράμματος σε πολύ μεγάλο βαθμό. Το μοναδικό στοιχείο που προβλημάτισε αρκετούς εκπαιδευόμενους είναι το μέγεθος της χρονικής διάρκειας της επιμόρφωσης.