Περίληψη
Θεμέλιο λίθο στο διοικητικό έργο του σχολείου αποτελεί η σχολική ηγεσία, στην οποία ο διευθυντής προΐσταται με πρωταγωνιστικό ρόλο ως βασικός συντελεστής της αποδοτικότητας, της δικαιοσύνης και της αποτελεσματικότητας της σχολικής ζωής στον μέγιστο βαθμό. Βασική προϋπόθεση της επιτυχημένης διοίκησης αποτελεί η ικανοποίηση των εργαζομένων, όπου η ποιότητα της επικοινωνίας διαμοιράζεται σε όλα τα μέλη με την ίδια ένταση και ευαισθητοποίηση. Στην παρούσα έρευνα συλλέξαμε 216 ερωτηματολόγια από δασκάλους και καθηγητές Γαλλικής και Γερμανικής σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε πανελλαδικό επίπεδο. Με βάση το ερωτηματολόγιο εξετάζεται η σύγκληση ή απόκλιση των απόψεων σε θέματα που αναδεικνύουν το επίπεδο των συνεργατικών και επικοινωνιακών σχέσεων, την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού έργου καθώς και τα τυχόν εμπόδια ή τις δυσκολίες των εκπαιδευτικών Β΄ ξένης γλώσσας. Από τα ευρήματα διαπιστώθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά ανάμεσα στους δύο πληθυσμούς όσον αφορά την ικανοποίηση, τη συνεργασία και τη συμμετοχική τους δράση στο όραμα του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου.
Πλήρες Κείμενο: Επικοινωνιακές σχέσεις εκπαιδευτικών Β΄ ξένης γλώσσας στις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης 371 KB