Περίληψη
Η έννοια του οργανισμού μάθησης είναι πολύ δημοφιλής στην θεωρία της σχολικής διοίκησης. Στην εργασία αυτή, η οποία αποτελεί βιβλιογραφική επισκόπηση, επιχειρούμε να εντοπίσουμε τη συγκεκριμένη έννοια στη βιβλιογραφία της εκπαίδευσης ενηλίκων και να δούμε εάν υιοθετείται και πώς γίνεται αντιληπτή σε σχέση με τη διοίκηση σε οργανισμούς, δομές, ιδρύματα εκπαίδευσης ενηλίκων. Μια πρώτη διαπίστωση είναι ότι είναι δυνατό να συγκροτήσουμε, αν και στη βάση ευάριθμων πηγών, ένα περιεκτικό και διαφωτιστικό σώμα γνώσης γύρω από το θέμα, που έλειπε. Παρατηρούμε, δε, ότι, όπως συνέβη και με τη σχολική εκπαίδευση, η έννοια αυτή εντάχθηκε στο οπλοστάσιο της διοίκησης της εκπαίδευσης ενηλίκων κατά τη δεκαετία του 1990 μέσα σ’ ένα πλαίσιο στροφής της διοικητικής σκέψης από το δομολειτουργισμό στο μεταμοντερνισμό. Επίσης, η κατανόησή της έγινε κοινωνιοκεντρικά και όχι τεχνοκρατικά. Καταληκτικά, εξηγούμε πώς μπορούμε να κινηθούμε καλύτερα, πρακτικά και μεθοδολογικά, σε σχέση με την έννοια αυτή και στο πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων.
Πλήρες Κείμενο: Γύρω από την έννοια του οργανισμού μάθησης ως διάσταση της διοίκησης οργανισμών εκπαίδευσης ενηλίκων 334 KB