Περίληψη
Η διά βίου μάθηση των εκπαιδευτικών είναι κρίσιμη για την ποιότητα της εκπαίδευσης που αυτοί προσφέρουν καθώς επηρεάζει άμεσα το μορφωτικό και επιστημονικό τους υπόβαθρο. Στην παρούσα μελέτη επιχειρήθηκε να διερευνηθούν κάποιες πτυχές της διά βίου μάθησης εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας στην Ηλεία. Συγκεκριμένα διερευνήθηκε ο βαθμός συμμετοχής τους σε προγράμματα μη τυπικής εκπαίδευσης στον τομέα της επαγγελματικής κατάρτισης και της γενικής παιδείας. Επίσης διερευνήθηκαν τα κίνητρα που ενισχύουν και τα εμπόδια που επηρεάζουν τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σ’ αυτά τα προγράμματα. Το κύριο θεωρητικό υπόβαθρο αποτέλεσαν τυπολογίες κινήτρων και τυπολογίες εμποδίων, αλλά και ευρήματα προηγούμενων σχετικών ερευνών. Για τις ανάγκες της έρευνας συγκεντρώθηκαν ποσοτικά δεδομένα μέσω ερωτηματολογίου με ερωτήσεις ως επί το πλείστον κλειστού τύπου. Το ερωτηματολόγιο στηρίχθηκε (ως προς το περιεχόμενο και τη δομή) στο ερωτηματολόγιο PRB (Participation Reasons Barriers Questionnaire), αφού προσαρμόστηκε στις ανάγκες και συνθήκες της παρούσας μελέτης. Από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι οι εκπαιδευτικοί του δείγματος παρακολουθούν σε περίπου διπλάσιο ποσοστό σε σχέση με τον γενικό πληθυσμό προγράμματα διά βίου εκπαίδευσης, τα οποία κυρίως πραγματοποιούνται από δημόσιους φορείς, κάτι που είναι σε συμφωνία με τα ευρήματα προηγούμενων σχετικών ερευνών.
Πλήρες Κείμενο: H συμμετοχή εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Ηλείας στη διά βίου εκπαίδευση 918 KB