Περίληψη
Στη μελέτη αυτή διερευνήθηκε η αυτοαποτελεσματικότητα και το ενδιαφέρον για τη Φυσική, αγοριών και κοριτσιών της Α’ τάξης Γενικού Λυκείου, σε σχέση με τις μελλοντικές τους προθέσεις και τη βαθμολογική τους επίδοση στη Φυσική. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 453 μαθητές Α’ Λυκείου (243 κορίτσια και 210 αγόρια) από επτά Γενικά Λύκεια σε πέντε νομούς της Ελλάδας. Τα αγόρια παρουσίασαν υψηλότερη αυτοαποτελεσματικότητα και ενδιαφέρον για τη Φυσική σε σχέση με τα κορίτσια, ενώ δεν παρατηρήθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές στη βαθμολογική επίδοση στη Φυσική μεταξύ των δύο φύλων. Και τα δύο φύλα είχαν αρνητική στάση στις προθέσεις τους για μελλοντικές επιλογές σχετικά με τη Φυσική, ενώ παράλληλα διαφώνησαν με το κοινωνικό στερεότυπο, σύμφωνα με το οποίο η ενασχόληση με τη Φυσική ταιριάζει περισσότερο στο ανδρικό παρά στο γυναικείο φύλο. Η αυτοαποτελεσματικότητα στη Φυσική προέκυψε ισχυρός προβλεπτικός δείκτης της βαθμολογικής επίδοσης στη Φυσική και το ενδιαφέρον για τη Φυσική ισχυρός προβλεπτικός δείκτης των μελλοντικών προθέσεων σχετικά με τη Φυσική και για τα δύο φύλα.
Πλήρες Κείμενο: Η Αυτοαποτελεσματικότητα και το Ενδιαφέρον για τη Φυσική των Αγοριών και των Κοριτσιών της Α’ Τάξης Γενικού Λυκείου: Ανάλυση των Έμφυλων Διαφορών 758 KB