Περίληψη
Σκοπό της παρούσας εργασίας αποτελεί η διερεύνηση του βαθμού στον οποίο οι χοροδιδάσκαλοι του ελληνικού παραδοσιακού χορού αξιοποιούν τις συμμετοχικές εκπαιδευτικές τεχνικές στη διδασκαλία τους. Σε μεθοδολογικό επίπεδο αξιοποιήθηκε η δειγματοληπτική έρευνα με τη χρήση του ερωτηματολογίου ως εργαλείου συλλογής δεδομένων. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 100 χοροδιδασκάλους. Οι συμμετέχοντες του δείγματος δραστηριοποιούνται στη διδασκαλία των Ελληνικών Παραδοσιακών Χορών (Ε.Π.Χ.) κυρίως επειδή θέλουν να προσφέρουν στον τόπο τους, μυώντας τους συμμετέχοντες στην ελληνική χορευτική παράδοση. Είναι αρκετά ενημερωμένοι σε θέματα Ε.Π.Χ. και αποτιμούν θετικά τις συμμετοχικές εκπαιδευτικές τεχνικές, καθώς θεωρούν ότι η αξιοποίησή τους συμβάλει σε σημαντικό βαθμό στην ενεργητική συμμετοχή των εκπαιδευομένων, στην ενίσχυση της αλληλεπίδρασης μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευομένων και στη βελτίωση της χορευτικής απόδοσης των εκπαιδευομένων. Προετοιμάζουν τη διδασκαλία των Ε.Π.Χ., χωρίς όμως να εντάσσουν πάντοτε στον σχεδιασμό τους τις συμμετοχικές εκπαιδευτικές τεχνικές. Τέλος, γνωρίζουν αρκετές συμμετοχικές εκπαιδευτικές τεχνικές. Δηλώνουν ότι τις χρησιμοποιούν στην πράξη και κυρίως την πρακτική άσκηση και τη συζήτηση.
Πλήρες Κείμενο: Η αξιοποίηση των συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών στη διδασκαλία ελληνικών παραδοσιακών χορών σε ενήλικες 349 KB