Περίληψη
Το mentoring έχει αποτελέσει αντικείμενο βιβλιογραφικού ενδιαφέροντος σε διάφορα επιστημονικά και επαγγελματικά περιβάλλοντα με τα οφέλη του να ελκύουν διαχρονικά το ερευνητικό ενδιαφέρον. Στο χώρο της εκπαίδευσης το μεγαλύτερο μέρος των ερευνών που έχουν διεξαχθεί ως τώρα αναφέρεται στη τυπική εκπαίδευση ενώ η ερευνητική παραγωγή για το mentoring στην εκπαίδευση ενηλίκων είναι πολύ περιορισμένη και εστιάζει κυρίως στους εκπαιδευόμενους ως ωφελούμενους. Η παρούσα έρευνα εστιάζει στους εκπαιδευτές ενηλίκων και εξετάζει τα οφέλη του mentoring για τους εκπαιδευτές ως καθοδηγούμενους, του εκπαιδευτές ως μέντορες και τον εκπαιδευτικό οργανισμό. Η συλλογή των δεδομένων έγινε με τη χρήση διαδικτυακού ερωτηματολογίου σε 337 εκπαιδευτές ενηλίκων σε ΙΕΚ, ΣΔΕ και ΚΔΒΜ. Από την επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι οι εκπαιδευτές ενηλίκων αναγνωρίζουν ως σημαντικότερα οφέλη για τους ίδιους ως καθοδηγούμενους την ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων, τη βελτίωση διδακτικών πρακτικών, την ενίσχυση της κριτικής τους σκέψης και την ανάπτυξη ικανοτήτων επίλυσης προβλημάτων. Για τους εκπαιδευτές ως μέντορες εκτιμούν ως βασικά οφέλη την ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας, την απόκτηση νέων οπτικών αντίληψης, τη βελτίωση επικοινωνιακών δεξιοτήτων, την επαγγελματική εξέλιξη και τη συνεχή αυτοβελτίωση. Για τους εκπαιδευτικούς οργανισμούς τα οφέλη αφορούν τη δημιουργία συνεργατικής κουλτούρας, τη προώθηση καινοτόμων δράσεων, την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού, την επίτευξη των στόχων του και τη βελτίωση του παρεχόμενου έργου.
Πλήρες Κείμενο: Η αξιοποίηση του mentoring στην εκπαίδευση ενηλίκων. Οφέλη για τους εκπαιδευτές, τους μέντορες και τους εκπαιδευτικούς οργανισμούς 700 KB