Περίληψη
Ο χώρος της εκπαίδευσης στη χώρα μας παρακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις αναπροσαρμόζεται, ώστε να παρέχει υψηλής ποιότητας εκπαίδευση και να διαμορφώνει πολίτες ενημερωμένους και καταρτισμένους, ικανούς να ανταποκρίνονται στην ανταγωνιστική αγορά εργασίας. Στο πλαίσιο αυτό προσφέρονται πολλά προγράμματα επιμόρφωσης, ώστε οι εκπαιδευτικοί ως φορείς των αλλαγών, να είναι λειτουργικοί και αποτελεσματικοί στον νέο τους ρόλο. Ένα από τα προγράμματα αυτά είναι η «Προχωρημένη Επιμόρφωση για την Εκπαιδευτική Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» (Β2 Επίπεδο).
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων των Περιφερειακών ενοτήτων Αχαΐας και Κορινθίας αναφορικά με την αποτελεσματικότητα του προγράμματος «Προχωρημένη Επιμόρφωση για την Εκπαιδευτική Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» (Β2 Επίπεδο) και κατά πόσο οι απόψεις αυτές εξαρτώνται από τα δημογραφικά τους χαρακτηριστικά. Στην έρευνα συμμετείχαν 101 εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διαφόρων ειδικοτήτων και αξιοποιήθηκε ο μικτός σχεδιασμός. Στην ποσοτική έρευνα συμμετείχαν 97 υποκείμενα, ενώ στην ποιοτική 4. Ως εργαλείο χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο, το οποίο διαμοιράστηκε διαδικτυακά καθώς και η ημιδομημένη συνέντευξη. Για την ανάλυση ακολουθήθηκε η περιγραφική στατιστική με χρήση κατάλληλου πακέτου στατιστικής ανάλυσης και η ανάλυση περιεχομένου, αντίστοιχα. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων προέκυψε σε γενικές γραμμές η ικανοποίηση των συμμετεχόντων και διαπιστώθηκε ότι το πρόγραμμα Β2 Επιπέδου συνέβαλε στην απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων αναφορικά με τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ), καθώς και στην ανάπτυξη νέων στάσεων ως προς τις ΤΠΕ.