Περίληψη
Η τριτοβάθμια εκπαίδευση με την εμφάνιση της νόσου COVID-19 λειτούργησε μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Παρόλα αυτά, η διαχείριση και η αντιμετώπιση των αλλαγών που πραγματοποιήθηκαν δεν άφησαν ανεπηρέαστους τους/τις φοιτητές/τριες, που έπρεπε να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες. Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι η διερεύνηση και η καταγραφή της επίδρασης που είχε η πανδημία COVID- 19 στη διαμόρφωση της επαγγελματικής ταυτότητας των αποφοίτων – μελλοντικών εκπαιδευτικών του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας του Πανεπιστημίου Πατρών, που επιχειρείται μέσω της πρακτικής τους άσκησης το ακαδημαϊκό έτος 2020 – 2021. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η ποιοτική μέθοδος έρευνας με εργαλείο την ημι-κατευθυνόμενη συνέντευξη, στην οποία συμμετείχαν 10 απόφοιτοι – μελλοντικοί εκπαιδευτικοί που πραγματοποίησαν την πρακτική τους άσκηση κατά την περίοδο της πανδημίας. Οι συνεντεύξεις έγιναν διαδικτυακά. Με βάση τα αποτελέσματα, οι απόφοιτοι – μελλοντικοί εκπαιδευτικοί φαίνεται να αναγνωρίζουν τη σημαντικότητα της πρακτικής άσκησης και να έχουν εξοικειωθεί με την εξ αποστάσεως διδακτική και εκπαιδευτική λειτουργία. Ωστόσο, δεν φαίνεται να κάνουν σαφή αναφορά στην έννοια της επαγγελματικής ταυτότητας όπως αυτή διαμορφώνεται μέσα από την ΠΑ.