Περίληψη
Στο πλαίσιο μιας νέας εποχής, όπου οι έννοιες «αποϊδρυματοποίηση», «συμπερίληψη» και «κοινωνία ίσων ευκαιριών σε όλους» έχουν κυρίαρχο ρόλο, επιβάλλεται να εφαρμοστούν εκπαιδευτικές δράσεις, που όχι μόνο θα δώσουν την ευκαιρία για ισότιμη πρόσβαση στα αγαθά της παιδείας, αλλά και θα συμβάλλουν στην ενσωμάτωση των ατόμων με ψυχωσική εμπειρία στην κοινωνία. Κύριος σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση του ρόλου εκπαιδευτικής δράσης με την εφαρμογή της διδακτικής μεθόδου project με βασικό άξονα αυτό της διατροφής σε συνδυασμό με την αξιοποίηση πολυαισθητηριακών μέσων στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής ομάδας ατόμων που διαμένουν σε ενδονοσοκομειακές ή κοινοτικές δομές ψυχικής υγείας. Η ερευνητική μέθοδος που επιλέχθηκε για την παρούσα μελέτη είναι η «έρευνα δράσης». Ακολουθήθηκαν τα βασικά βήματα της έρευνας δράσης, ενώ παράλληλα αξιοποιήθηκαν οι αρχές του project με έμφαση στον συμμετοχικό, συνεργατικό, βιωματικό και πολυαισθητηριακό χαρακτήρα των δράσεων, καθώς και οι αρχές του καθολικού σχεδιασμού μάθησης. Η έρευνα ανέδειξε το θετικό πρόσημο αναφορικά με τους στόχους της και την ανάγκη υποστήριξης και υλοποίησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων ποικίλου χαρακτήρα στον χώρο της ψυχικής υγείας, στο μέλλον.