Περίληψη
Είναι πλέον αποδεκτό ότι η έκθεση των μαθητών σε ποικίλα πολιτιστικά ερεθίσματα τους καθιστά πολιτιστικά ευφυείς κι ενισχύει τη δημιουργικότητά τους (Benet-Martinez et al., 2006. Gutierrez & Sameroff, 1990). Μάλιστα, η διαπολιτισμική λογοτεχνία αποτελεί το μέσο εκείνο που τους επιτρέπει να γνωρίσουν άλλους πολιτισμούς, προσφέροντάς τους νέες εμπειρίες και δυνατότητες. Επιπλέον, κι έχοντας ως δεδομένο ότι μεταξύ της λογοτεχνικής ανάγνωσης και της δημιουργικής γραφής υπάρχει μία σχέση αλληλεπίδρασης, ο μαθητής ως συνδημιουργός κειμένου και νοήματος δημιουργεί τις δικές του απόψεις(Rosenblatt, 1978) κι ενισχύει τη δημιουργικότητά του. Σ’ ένα τέτοιο μαθησιακό πλαίσιο, διευκολύνεται η παραγωγή χρήσιμων ιδεών και κυρίως η ανάπτυξη γνώσεων, δεξιοτήτων και νοοτροπιών που ενισχύουν τη διαδικασία της μάθησης (Τσάτσου-Νικολούλη, 2019:81-89). Το πρόγραμμα «Δεξιότητες Κοινωνικής Μάθησης και Δημιουργική Γραφή» του τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του ΠΑΜΑΚ υλοποιήθηκε στην Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη δημοτικών σχολείων της Θεσσαλονίκης κατά το σχολικό έτος 2018-2019, έχοντας ως αφόρμηση λογοτεχνικά κείμενα των χωρών της ανατολικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης. Τα αποτελέσματα έδειξαν βελτίωση στις δεξιότητες κοινωνικής μάθησης των 382 μαθητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα και το παρόν άρθρο παρουσιάζει τα αποτελέσματα της θετικής αξιολόγησής του από τους 25 εκπαιδευτικούς που το υλοποίησαν.