Περίληψη
Σκοπό της παρούσας εργασίας αποτελεί η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τις αιτίες που προκαλούν το σύνδρομο της επαγγελματικής εξουθένωσης στους εκπαιδευτικούς, καθώς και του ρόλου που διαδραματίζει ο/η διευθυντής/ντρια στην αποτελεσματική αντιμετώπισή του. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 350 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στα αποτελέσματα διαφαίνεται ότι οι εκπαιδευτικοί δε νιώθουν ιδιαίτερα επαγγελματικά εξουθενωμένοι, δεν εξαντλούνται συναισθηματικά λόγω του επαγγέλματός τους, αλλά αντιθέτως νιώθουν δημιουργικοί, θεωρούν ότι επιτυγχάνονται οι στόχοι τους και είναι πρόθυμοι να ασκήσουν το εκπαιδευτικό τους έργο. Αξίζει να αναφερθεί, ότι για το αίσθημα προσωπικής επίτευξης και ικανοποίησης που νιώθουν οι εκπαιδευτικοί, σημαντικό ρόλο διαδραματίζει ο/η διευθυντής/ντρια, η στάση του/της και η συμβολή του/της στην αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής ηγεσίας.