Περίληψη
Το άρθρο επιχειρεί να αποσαφηνίσει εννοιολογικά το θέμα της ηγεσίας και να προσεγγίσει θεωρητικά τόσο τον ρόλο του ηγέτη και τη σχέση ηγεσίας και διοίκησης, όσο και τα χαρακτηριστικά της ηγεσίας στην εκπαίδευση με έμφαση στην αποτελεσματική ηγεσία στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Διαπιστώθηκε ότι η ηγεσία είναι μια διαδικασία επιρροής που οικοδομείται πάνω σε αξίες και αντιλήψεις που καταλήγουν σε ένα ξεκάθαρο όραμα, χάρη στο οποίο η οργάνωση εισάγει επιβεβλημένες αλλαγές. Η ηγεσία αντιπροσωπεύει μια υποδιαίρεση της διοίκησης αλλά την ίδια στιγμή δεσμεύει ευρύτερο πεδίο από τη διοίκηση και συνάμα δηλώνει κάτι υπέρτερο και περιεκτικότερο από εκείνη. Η διοίκηση αφορά τους πόρους (περιλαμβάνει και τους ανθρώπινους), ενώ η ηγεσία απευθύνεται στους ανθρώπους. Διαχειριζόμαστε και ελέγχουμε πόρους, αλλά ηγούμαστε μόνο επί των ανθρώπων. Τα επιτυχημένα σχολεία συνδέονται με την ύπαρξη ισχυρής ηγεσίας. Οι ηγέτες των σχολείων αυτών επιλέγουν πρακτικές σε ό,τι αφορά την οικοδόμηση οράματος, τη θέση και τον επανασχεδιασμό στόχων, τη διαχείριση του προγράμματος μάθησης, τη βαθιά κατανόηση και ανάπτυξη των ανθρώπων.
Πλήρες Κείμενο: Η Ηγεσία στην Εκπαίδευση – Θεωρητική προσέγγιση 463 ΚB