Οι «ικανότητες» των μαθητών και των εκπαιδευτικών στην κοινωνία της γνώσης

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η αναζήτηση και περιγραφή του πλαισίου των «ικανοτήτων» εκπαιδευτικών και παιδαγωγικών που καλούνται να αποκτούν και να υιοθετούν τόσο οι μαθητές όσο και οι καθηγητές στη σύγχρονη κοινωνία της γνώσης. Μέσα από το άρθρο, λοιπόν, πρόκειται να αναλυθούν τα γεγονότα και οι συνιστώσες που διαμόρφωσαν ένα ορισμένο πλαίσιο «ικανοτήτων» και θα ασκηθεί κριτική και αξιολογική προσέγγιση του, προκειμένου να καθοριστούν αυτές οι «ικανότητες» ως προς το περιεχόμενο και τη λειτουργία τους στο φάσμα της εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, η πρώτη ενότητα της εργασίας αυτής θα επικεντρωθεί στην αναζήτηση των δεξιοτήτων που θεωρούνται στη σύγχρονη κοινωνία της γνώσης απαραίτητες για τη βελτίωση του σχολείου και της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Στη συνέχεια, θα εντοπισθούν τα είδη «ικανοτήτων» που χρειάζεται να διαθέτουν οι σύγχρονοι μαθητές και εκπαιδευόμενοι εν γένει και στην τελευταία ενότητα θα γίνει αναφορά στο πλαίσιο «ικανοτήτων» των εκπαιδευτικών και καθηγητών και, ειδικότερα, στις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις προδιαθέσεις που αυτοί οφείλουν – δεδομένων των συνθηκών – να διαθέτουν.

Πλήρες Κείμενο: pdfΟι «ικανότητες» των μαθητών και των εκπαιδευτικών στην κοινωνία της γνώσης 338 KB