Παράγοντες που συντελούν στην ποιοτική αναβάθμιση και την αποτελεσματικότητα του σύγχρονου σχολείου, και το καθιστούν οργανισμό μάθησης

Περίληψη

Στη σύγχρονη εποχή, της τεχνολογικής εξέλιξης και των ραγδαίων αλλαγών, το σχολείο καλείται να ανταποκριθεί σε νέες ανάγκες και στις απαιτήσεις για αυξημένη ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Θεωρητικοί της εκπαίδευσης και διεθνείς οργανισμοί θεωρούν επιβεβλημένη τη μετατροπή του σε οργανισμό μάθησης, κάτι που απασχολεί όλο και περισσότερο και τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Η παρούσα εργασία είναι μία ποιοτική έρευνα, η οποία μέσα από ημι-δομημένες συνεντεύξεις επιχείρησε να καταγράψει τις αντιλήψεις μελών του προσωπικού της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της περιφερειακής ενότητας Φλώρινας σχετικά με τους παράγοντες που συντελούν στην ποιοτική αναβάθμιση, την αποτελεσματικότητα, καθώς και τη μετατροπή του σχολείου σε μανθάνοντα οργανισμό. Οι είκοσι συμμετέχοντες κλήθηκαν να εντοπίσουν τα χαρακτηριστικά ενός οργανισμού μάθησης, να εκτιμήσουν το εφικτό του προαναφερόμενου μετασχηματισμού, αλλά και να καταθέσουν τις προτάσεις τους για ένα ποιοτικό μανθάνον σχολείο. Στα συμπεράσματα καταγράφεται η βεβαιότητα των εκπαιδευτικών του δείγματος για την ανάγκη διαμόρφωσης οργανισμών μάθησης. Ως σημαντικότεροι παράγοντες για την επιτυχία του εγχειρήματος θεωρούνται η ουσιαστική στήριξη από την πολιτεία, η κατάργηση της γραφειοκρατίας, η αποτελεσματική ηγεσία, η ανάπτυξη κουλτούρας συνεργασίας και η θετική στάση όλων των εμπλεκομένων.

Πλήρες Κείμενο: pdfΠαράγοντες που συντελούν στην ποιοτική αναβάθμιση και την αποτελεσματικότητα του σύγχρονου σχολείου, και το καθιστούν οργανισμό μάθησης 592 KB