Περίληψη
Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ226, με τον συντονισμό του Πανεπιστημίου Complutense της Μαδρίτης και τη συνεργασία οκτώ εταίρων από τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε το έργο με τίτλο “Digital and Inclusive Pedagogical Competences of Educators”. Το έργο αποβλέπει στη διευκόλυνση της ένταξης όλων των μαθητών μέσω της βελτίωσης των ψηφιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών και οδήγησε στη δημιουργία τεσσάρων πνευματικών προϊόντων (Intellectual Outputs-IO), με χρηστική πρόθεση: ένα διδακτικό μοντέλο, με την ονομασία DIPCE (ΙΟ1) το οποίο συνδυάζει δύο βασικούς τομείς της σύγχρονης εκπαίδευσης, τη συμπερίληψη και την τεχνολογία, επιχειρώντας να τα ενσωματώσει αποτελεσματικά στη διδακτική – μαθησιακή διαδικασία, ένα εγχειρίδιο-οδηγό σχεδιασμού συμπεριληπτικών διαδικτυακών μαθημάτων (ΙΟ2), πόρους για την υποστήριξη της εφαρμογής διαδικτυακών πρακτικών χωρίς αποκλεισμούς (ΙΟ3) και ένα αποθετήριο συμπεριληπτικών πρακτικών (ΙΟ4). Η ερευνητική μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ήταν αυτή της έρευνας δράσης, με τη συνεργασία δύο ομάδων, ενεργών εκπαιδευτικών και καθηγητών πανεπιστημίου και ερευνητών.
Πλήρες Κείμενο: Ψηφιακές και Συμπεριληπτικές Παιδαγωγικές Δεξιότητες Εκπαιδευτικών: το Διδακτικό Μοντέλο “DIPCE” 411 KB