Περίληψη
Το παρόν άρθρο αναφέρεται στο σχολικό κλίμα και απαρτίζεται από δύο βασικά μέρη. Στο πρώτο μέρος, μετά την εισαγωγή, γίνεται προσπάθεια ορισμού και αποσαφήνισης της έννοιας του σχολικού κλίματος. Κατόπιν, γίνεται αναφορά στον διαχωρισμό μεταξύ σχολικού κλίματος και σχολικού πολιτισμού. Στη συνέχεια, αναφέρονται οι μορφές του σχολικού κλίματος και περιγράφονται ενδεικτικά οι παράγοντες που διαμορφώνουν το σχολικό κλίμα. Στο δεύτερο μέρος, αναλύεται η σημασία της σχολικού κλίματος για την απόδοση των μαθητών, την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και την αποτελεσματικότητα του σχολείου. Μέσω των βιβλιογραφικών πηγών, το παρόν άρθρο αποσκοπεί στην ανάδειξη της σημασίας ενός θετικού κλίματος στα σχολεία, θέμα επίκαιρο αφού αποτελεί παράμετρο της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας.