Περίληψη
Το διδακτικό σενάριο απευθύνεται σε φιλολόγους και σε όσους εκπαιδευτικούς διδάσκουν το μάθημα της Νεότερης Ιστορίας στο Γυμνάσιο. Κύριος στόχος του είναι να γνωρίσουν οι μαθητές τα γεγονότα και τις διαστάσεις του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Γενικότερα, το σενάριο θέτει επτά γνωστικούς και παιδαγωγικούς στόχους και έξι τεχνολογικούς – ψηφιακούς οι οποίοι σε γενικές γραμμές επιτεύχθηκαν όπως φάνηκε από τη συμμετοχή των μαθητών και από τη συμπλήρωση ενός ερωτηματολογίου αξιολόγησης από τους ίδιους στο τέλος της διαδικασίας. Όσον αφορά τη μεθοδολογία και τη διδακτική προσέγγιση ακολουθήθηκαν η ομαδοσυνεργατική, η διερευνητική/ανακαλυπτική και η εποικοδομιστική μέθοδος όπως και η μέθοδος των Έξι Σκεπτόμενων Καπέλων.
Το διδακτικό σενάριο εφαρμόστηκε στο εργαστήρι Η/Υ του Μουσικού Σχολείου Καρδίτσας το σχολικό με τη συμμετοχή ενός τμήματος εικοσιδύο μαθητών της γ’ τάξης γυμνασίου.
Aποτελεί δε, εναλλακτική πρόταση διδασκαλίας της ιστορίας που στηρίζεται στο συνδυασμό της μελέτης με την αυτενέργεια και την προσωπική δημιουργία των συμμετεχόντων. Έτσι η συμβολή της παρούσας διδακτικής πρότασης είναι ότι το μάθημα της ιστορίας παύει να είναι μια στείρα αποστήθιση γεγονότων, χρονολογιών και ονομάτων, που όχι μόνο δεν προάγει την ιστορική γνώση των μαθητών αλλά τους δημιουργεί και αποστροφή για το μάθημα.
Πλήρες Κείμενο: Β ‘ Παγκόσμιος Πόλεμος: ο καταστροφικότερος όλων. Ένα διδακτικό σενάριο Νεότερης Ιστορίας με χρήση ΤΠΕ 486 ΚB