Περίληψη
Η παρούσα εργασία διερευνά το μετασχηματισμό των απόψεων και των στάσεων των καθηγητών κλάδου ΠΕ03 (μαθηματικών) σχετικά μετά την ένταξη των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στη διδασκαλία τους μετά την παρακολούθηση της επιμόρφωσης Β΄ επιπέδου.
Πρόκειται για το έργο «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη» που υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και διά βίου μάθηση» (ΕΣΠΑ 2007-2013) με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ελληνικού δημοσίου και με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Αρκετοί ερευνητές έχουν ασχοληθεί, στο πλαίσιο μεταπτυχιακών εργασιών κυρίως, με τις αλλαγές των απόψεων και περισσότερο των στάσεων διαφόρων ειδικοτήτων. Ορισμένα αποτελέσματα είναι αντιφατικά και δεν υπάρχει κάποια ανάλογη έρευνα ειδικά για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ03. Στην παρούσα μελέτη διερευνάται η αλλαγή απόψεων και στάσεων 70 καθηγητών μαθηματικών, οι οποίοι συμπλήρωσαν σχετικό ερωτηματολόγιο σε ηλεκτρονική μορφή και 6 εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ03, οι οποίοι απάντησαν στις αντίστοιχες ερωτήσεις της συνέντευξης.
Από τις απαντήσεις των εκπαιδευτικών του δείγματος της έρευνας φάνηκε, ότι υπήρξε σημαντική αλλαγή στις απόψεις, αλλά κυρίως στις στάσεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με την ένταξη των Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία των μαθηματικών. Ο μετασχηματισμός αυτός είχε ως αφετηρία τη γνωριμία των εκπαιδευτικών με τα ειδικά λογισμικά για τη διδασκαλία των μαθηματικών και συνέχισε με κριτικό στοχασμό και ορθολογικό διάλογο, ο οποίος αποτέλεσε βασικό στοιχείο του επιμορφωτικού προγράμματος.