Περίληψη
Η επαγγελματική ανάπτυξη αποτελεί κεντρική έννοια της Επαγγελματικής Συμβουλευτικής. Αναφέρεται στην μακροχρόνια, εξελικτική ενεργοποίηση του άτομου για θέματα σχετικά με τη σταδιοδρομία του, που ξεκινά από τα πρώιμα στάδια της ανάπτυξης του ατόμου και συνεχίζεται μέχρι την ώριμη ηλικία. Η παρούσα μελέτη διερευνά τις απόψεις νέων, εκκολαπτόμενων Βιοεπιστημόνων γύρω από την επαγγελματική τους ανάπτυξη και το επαγγελματικό τους μέλλον. Η μελέτη της επαγγελματικής ανάπτυξης της συγκεκριμένης ομάδας εκτιμήθηκε ότι παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφενός λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης των Βιοεπιστημών και κατά συνέπεια και της αύξησης του ενδιαφέροντος για την πορεία των επιστημόνων του χώρου και αφετέρου, διότι δεν εντοπιστήκαν σχετικές μελέτες στον ελληνικό χώρο. Παρουσιάζονται οι θεωρητικές προσεγγίσεις γύρω από την επαγγελματική ανάπτυξη των νέων επιστημόνων, η εικόνα του επαγγελματικού τοπίου και τα προσόντα που χρειάζεται να διαθέτουν οι υποψήφιοι εργαζόμενοι στο χώρο των Βιοεπιστημών. Η εμπειρική έρευνα, ακολουθώντας την ποιοτική προσέγγιση, στηρίζεται σε ερευνητικά δεδομένα που συλλέχτηκαν κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2012-13 και 2013-14 από τελειόφοιτους φοιτητές του Τμήματος Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης. Τα δεδομένα, τα οποία συγκεντρώθηκαν μέσα από γραπτές, ανοιχτές, συνειρμικού τύπου αφηγήσεις, επεξεργάστηκαν και αναλύθηκαν με την μέθοδο της Ανάλυσης Περιεχομένου. Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι νέοι Βιοεπιστήμονες συνδέουν την επαγγελματική τους ανάπτυξη με την προσωπική τους ανάπτυξη, την εκπαιδευτική τους εξέλιξη, την ερευνητική τους πορεία και τέλος, με την εργασιακή τους προοπτική. Οι αναφορές τους χαρακτηρίζονται από ρεαλισμό ως προς τις δυσκολίες εύρεσης εργασίας και συγχρόνως, από αισιοδοξία, καθώς πιστεύουν ότι οι μεταπτυχιακές σπουδές, η προσωπική θωράκιση, η εξειδίκευση στον ερευνητικό τομέα και οι σύγχρονοι κλάδοι στο χώρο των Βιοεπιστημών προσφέρουν αρκετές ευκαιρίες για επαγγελματική αποκατάσταση.
Πλήρες κείμενο: Η επαγγελματική ανάπτυξη των Βιοεπιστημόνων: Η περίπτωση των φοιτητών του Τμήματος Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής του ΔΠΘ422.29 KB