Η συνεισφορά της μεντορικής σχέσης (mentoring) στην αποτελεσματική επαγγελματική ανάπτυξη των σχολικών ηγετών.

Περίληψη

 

Στη συγκεκριμένη εισήγηση επιχειρείται να παρουσιαστεί η σημασία της επαγγελματικής ανάπτυξης των σχολικών ηγετών – διευθυντικών στελεχών και να τονιστεί η εξαιρετικά μεγάλη συνεισφορά της μεντορικής σχέσης (mentoring) σε αυτή. Πιο συγκεκριμένα, αρχικά εξετάζεται η σχέση της σχολικής ηγεσίας με τα προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης, ενώ στη συνέχεια παρουσιάζεται η εξέλιξη της επαγγελματικής ανάπτυξης, όπως αυτή έλαβε χώρα στα μεγαλύτερα και πιο πρωτοπόρα κράτη του κόσμου, με αναφορά στα πιο σημαντικά ευρήματα αποτελεσματικής επαγγελματικής ανάπτυξης για την ηγετική προετοιμασία των στελεχών αυτών, που προέκυψαν από διεθνείς έρευνες. Σημείο σύγκλισης των παραπάνω ερευνών αποτελούν κάποια κοινά χαρακτηριστικά για τη δημιουργία μοντέλων αποτελεσματικών προγραμμάτων επαγγελματικής ανάπτυξης. Τέλος, αναλύονται τα οφέλη της μεντορικής σχέσης που αφορούν τους σχολικούς ηγέτες και επιχειρείται η σύνδεσή της με την επαγγελματική ανάπτυξη κυρίως των νέων σχολικών ηγετών.

 

Πλήρες κείμενο: pdfΗ συνεισφορά της μεντορικής σχέσης (mentoring) στην αποτελεσματική επαγγελματική ανάπτυξη των σχολικών ηγετών.424.51 KB