Ο Συμμετοχικός τρόπος λήψης αποφάσεων ως παράγοντας βελτίωσης της ποιότητας και αποτελεσματικότητας της Σχολικής Μονάδας

Περίληψη

 

Στην παρούσα εργασία διερευνάται η συμβολή της συμμετοχικής λήψης αποφάσεων στη βελτίωση της ποιότητας και αποτελεσματικότητας των σχολικών μονάδων. Με μεθοδολογικό εργαλείο τη συνέντευξη, πέντε διευθυντές σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αναφέρονται α) στην ποιότητα της συμμετοχικής απόφασης, β) στην αποδοχή της συμμετοχικής απόφασης από τα μέλη της σχολικής μονάδας και στη δέσμευση που αυτή συνεπάγεται και γ) στην εμπιστοσύνη ως προϋπόθεση της συμμετοχικής λήψης απόφασης. Κατά την ερμηνεία των ευρημάτων διαπιστώνεται πως ο ρόλος του Διευθυντή είναι πρωταρχικός για την άσκηση συμμετοχικής διοίκησης επίσης, πως η διαδικασία συμμετοχικής λήψης αποφάσεων εξασφαλίζει την κατανόηση των στόχων της σχολικής μονάδας, την ενεργό συμμετοχή και συνεργασία των εκπαιδευτικών και τέλος τη δέσμευση τους για την υλοποίηση των ειλημμένων αποφάσεων.

 

Πλήρες κείμενο: pdfΟ Συμμετοχικός τρόπος λήψης αποφάσεων ως παράγοντας βελτίωσης της ποιότητας και αποτελεσματικότητας της Σχολικής Μονάδας 389.18 KB