Περίληψη
Αφορμή για την προκείμενη εργασία υπήρξε η διαπίστωση ότι, μολονότι σε ποικίλες περιπτώσεις πραγματοποιείται άτυπη αξιολόγηση προγραμμάτων ΚΠΕ και ενώ υπάρχουν και αρκετές εργασίες για την αξιολόγηση σχολικών προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, απουσιάζει ένα κοινό και με τη δυνατότητα γενικευμένης χρήσης σχήμα αξιολόγησης που να αφορά ειδικά στα προγράμματα των ΚΠΕ. Κι αυτό, ενώ είναι διαπιστωμένη η ανάγκη εφαρμογής αξιολογικών διαδικασιών στο εκπαιδευτικό έργο των ΚΠΕ γενικά, αλλά και στον τομέα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων τους ειδικότερα. Με βάση τη βιβλιογραφία καταλήγουμε, στην παρούσα εργασία, σ’ ένα σχέδιο εργαλείου που περιέχει 10 αντικείμενα αξιολόγησης και 45 δείκτες συνολικά, ενώ παρέχονται και διευκρινίσεις για τους στόχους της αξιολόγησης, τα αντικείμενα ή πεδία της αξιολόγησης, τον τύπο και το μοντέλο, τις τεχνικές και τα μέσα, καθώς και τους αποδέκτες της. Ουσιαστικά, η χρήση του εργαλείου συνεπάγεται την πραγματοποίηση από την Παιδαγωγική Ομάδα του ΚΠΕ μιας έρευνας δράσης που εμπεριέχει εσωτερικές και εξωτερικές αξιολογικές διαδικασίες.
Πλήρες κείμενο: Σχέδιο εργαλείου εσωτερικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.)408.1 KB