Περίληψη
Η μελέτη αυτή έχει στόχο να παρουσιάσει τους διάφορους τύπους ηγεσίας των διευθυντών δημοτικών σχολείων της Κύπρου μέσα από υφιστάμενες θεωρίες ηγεσίας και να διερευνήσει το βαθμό επίδρασης των διευθυντών στην επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών μέσω του σχολικού κλίματος. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 225 εκπαιδευτικοί, ενώ για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο, το οποίο κατασκευάστηκε από τον ερευνητή. Θα μπορούσε να λεχθεί ότι οι διευθυντές των δημόσιων σχολικών μονάδων της Κύπρου πρωτίστως είναι μετασχηματιστές. Το σχολικό κλίμα που διαμορφώνεται από το μετασχηματιστικό ηγέτη συμβάλει στην εξέλιξη των εκπαιδευτικών, στη συμμετοχή τους στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, στην ανάπτυξη συνεργασιών, αλλά και στην κατάθεση καινοτόμων και δημιουργικών ιδεών και προτάσεων. Επιπλέον, το κλίμα που υπάρχει στις σχολικές μονάδες συμβάλει θετικά στην αντιμετώπιση της επαγγελματικής εξουθένωσης.