Περίληψη
Το σύγχρονο σχολείο, καλoύμενο να λειτουργήσει σύμφωνα με τις αρχές της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης συμπεριλαμβάνοντας τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Ε.Ε.Α.), δημιουργεί νέες ανάγκες επιμόρφωσης στους εκπαιδευτικούς. Στην παρούσα εργασία διερευνώνται οι απόψεις και οι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των νομών Ηρακλείου και Ρεθύμνου αναφορικά με τη συμπερίληψη μαθητών με Ε.Ε.Α. στο γενικό σχολείο. Για την υλοποίηση της έρευνας αξιοποιήθηκε η ποσοτική μεθοδολογία, με τη χορήγηση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου στους εκπαιδευτικούς.Στα σημαντικότερα αποτελέσματα της μελέτης συγκαταλέγεται η θετική άποψη της πλειονότητας των εκπαιδευτικών όσον αφορά στη συμπερίληψη των μαθητών με Ε.Ε.Α. στο γενικό σχολείο. Επιπλέον, διαφαίνεται η αναγκαιότητα επιμόρφωσης, και μάλιστα με υποχρεωτικό χαρακτήρα, όλων των εκπαιδευτικών στο πεδίο της Ειδικής Αγωγής, ενώ οι εκπαιδευτικοί εκδηλώνουν υψηλού βαθμού ενδιαφέρον να επιμορφωθούν σε όλες τις θεματικές που προτείνονται από τις ερευνήτριες. Για την επιμόρφωσή τους στις Ε.Ε.Α., οι εκπαιδευτικοί του δείγματος θεωρούν καταλληλότερες τις βιωματικές και συμμετοχικές τεχνικές.