Επιμόρφωση στελεχών εκπαίδευσης: Καλές πρακτικές άλλων χωρών και η συμβολή του Ε.Κ.Δ.Δ.Α για τη χώρα μας

Περίληψη

Η επιμόρφωση των στελεχών εκπαίδευσης με στόχο τη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας μας αποτελεί συνισταμένη στρατηγικής σημασίας για την ποιότητα του. Συγκριτικά όμως με άλλες χώρες η επιμόρφωσή τους υστερεί σημαντικά και οφείλουν να γίνουν πολλά βήματα ακόμα. Ο στόχος του παρόντος άρθρου είναι να αναδειχθεί η αναγκαιότητα διαμόρφωσης ενός οργανωμένου πλαισίου επιμόρφωσης των στελεχών διοίκησης της εκπαίδευσης και να παρουσιαστούν οι δυνατότητες αξιοποίησης καλών πρακτικών άλλων χωρών και η συμβολή του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.) ως επίσημου φορέα επιμόρφωσης στη Δημόσια Διοίκηση. Το άρθρο εκκινεί με βιβλιογραφική επισκόπηση σχετική με τις αυξημένες επιμορφωτικές ανάγκες των στελεχών εκπαίδευσης στις μέρες μας και συνεχίζει με ανασκόπηση καλών πρακτικών διάφορων χώρων ανά την υφήλιο. Στη συνέχεια περιγράφεται το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο επιμόρφωσής τους στη χώρα μας και παρουσιάζονται τα εξειδικευμένα επιμορφωτικά προγράμματα που προσφέρει την τελευταία δεκαετία το Ε.Κ.Δ.Δ.Α για το χώρο της διοίκησης στην εκπαίδευση. Τονίζεται η αναγκαιότητα άμεσης συνεργασίας του Υπουργείου Παιδείας με το Ε.Κ.Δ.Δ.Α και καταλήγει σε μια πρόταση θεσμοθέτησης ενός ολοκληρωμένου πλαισίου επιμόρφωσης των στελεχών εκπαίδευσης για την βελτιστοποίηση του διοικητικού τους έργου και κατ’ επέκταση τη συνολική λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος.

Πλήρες Κείμενο: pdfΕπιμόρφωση στελεχών εκπαίδευσης: Καλές πρακτικές άλλων χωρών και η συμβολή του Ε.Κ.Δ.Δ.Α για τη χώρα μας 374 KB