Περίληψη
Με εφαλτήριο τα μαθησιακά αποτελέσματα ως δείκτη του αποτελεσματικού σχολείου, το παρόν άρθρο προσεγγίζει βιβλιογραφικά τις έννοιες της παιδαγωγική ηγεσίας, του σχολικού κλίματος και της κουλτούρας. Σκιαγραφεί τις μεταξύ τους σχέσεις και αλληλεπιδράσεις υπογραμμίζοντας τους κοινούς τόπους- τη συμβολή της παιδαγωγικής ηγεσίας στη διαμόρφωση σχολικού κλίματος και κουλτούρας η οποία προωθεί τα μαθησιακά αποτελέσματα. Στη συνέχεια γίνεται μία προσπάθεια πλαισίωσης των παραπάνω αλληλεπιδράσεων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα λαμβάνοντας υπόψη τις σύγχρονες εκπαιδευτικές πολιτικές. Η εργασία καταλήγει σε προτάσεις σχετικά με την δυνατότητα άσκησης παιδαγωγικής ηγεσίας στις σχολικές μονάδες.
Πλήρες Κείμενο: Η επίδραση της παιδαγωγικής ηγεσίας στο σχολικό κλίμα και κουλτούρα: Μια πρώτη προσέγγιση 540 ΚB