Περίληψη
Η παρούσα ποιοτική έρευνα αποσκοπεί στον αδρομερή σχεδιασμό επιμορφωτικών δράσεων που να συνάδουν με τις επιμορφωτικές ανάγκες του φιλολογικού κλάδου. Τα ερευνητικά ερωτήματα αφορούν στις επιθυμητές θεματικές και στην επιθυμητή δομή ενός εκπαιδευτικού προγράμματος για φιλολόγους, όπως επίσης και στον εντοπισμό των φραγμών και των ανασχετικών παραγόντων που μπορεί να προκαλέσουν διαρροϊκά φαινόμενα. Στην έρευνα συμμετείχαν 16 φιλόλογοι υπηρετούντες στη Δυτική Αττική οι οποίοι επελέγησαν με βολική δειγματοληψία, ενώ το ερευνητικό εργαλείο υπήρξε η ημιδομημενη συνέντευξη. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι το δείγμα επιθυμεί δράσεις που να αφορούν κυρίως σε θέματα ψυχολογίας και διδακτικής, τα οποία θα πρέπει να προσφέρονται με το μεικτό μοντέλο και με συνεργατικές μεθόδους, να είναι μέσης διάρκειας και εντός του διδακτικού ωραρίου. Επίσης, το δείγμα κρατά επιφυλακτική στάση απέναντι στον θεσμό του μέντορα, ενώ διάκειται θετικά στην καθιέρωση του θεσμού της αλληλοαξιολόγησης ομοτίμων. Όσον αφορά στα εμπόδια και στους φραγμούς συμμετοχής στα επιμορφωτικά προγράμματα αυτά φαίνεται ότι είναι κυρίως οργανωτικά.
Πλήρες Κείμενο: Σχεδιασμός επιμορφωτικών δράσεων για φιλολόγους 389 KB