Περίληψη
Τα τελευταία χρόνια εντοπίζεται ένα ιδιαίτερα αυξημένο ερευνητικό και ακαδημαϊκό ενδιαφέρον για το φαινόμενο της σχολικής βίας και εκφοβισμού, εξαιτίας των επιπτώσεων του και των ανησυχητικών διαστάσεων που λαμβάνει. Η κατανόηση του φαινομένου του σχολικής βίας και εκφοβισμού είναι κρίσιμης σημασίας για την ανάπτυξη αποτελεσματικών παρεμβάσεων και στρατηγικών που στοχεύουν, πρωταρχικά, στις αιτίες του και στη συνέχεια λειτουργούν προληπτικά. Αυτό το γεγονός, λοιπόν, καθιστά αναγκαία την ενημέρωση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για το φαινόμενο της σχολικής βίας και εκφοβισμού. Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να παρουσιάσει την εννοιολογική οριοθέτηση, τις διάφορες μορφές (άμεσες ή έμμεσες) που μπορεί να λάβει και τις επιπτώσεις του φαινομένου της σχολικής βίας και εκφοβισμού Τέλος, παραθέτονται συγκεκριμένες παιδαγωγικό – διδακτικές στρατηγικές διαχείρισής της σχολικής βίας και εκφοβισμού ώστε να είναι δυνατή η αξιοποίηση τους από τους εκπαιδευτικούς.